“The company that brings you small bills”. AAARGH!

av   juli 19, 2007 at 10:33 am (drittreklame, tele2)

I begynnelsen var de moderat morsomme, reklamefilmene fra Tele2, med en bitte liten mann ved navn Bill i hovedrollen. "The company that brings you small bills". Å ja selvfølgelig, det er morsomt fordi regning på engelsk er bill, og Tele2 sender oss en liten Bill, og Tele2 er så billig på telefoni og internettjenester. He he og så videre. Skarpe typer, disse reklamefolkene, dette må være folk med betydelige mengder kunnskap mellom øra.

Nå, etter at det har gått noen år, er det langt fra morsomt lenger. Tele2 har helt klart trampet over en usynlig linje for hva som er akseptabel løpetid for reklamekampanjer. Det er nemlig grenser for hvor lenge et slagord er morsomt, uansett hvor spissfindig det måtte være. Unntaket måtte muligens være klassikeren "ikke noe snikk-snakk, Bjellands hermetikk, takk", men det er en digresjon.

I tilsynelatende desperasjon har reklamebyrået plassert dvergen Bill i de mest sinnssvake roller, fra tømmerhogger til Supermann, uten at det har hjulpet det spor.

Jeg har kommet til et punkt der jeg fornekter Tele2 og alt det står for. Jeg fornekter ondskapen, jeg fornekter de lave prisene og tilbudene om gratis ringetid, og jeg fornekter framfor alt et reklamekonsept som med tiden har fått dubbede tyske tannkremreklamer til å framstå som dramaturgiske mesterverk.

Hver kveld før jeg legger meg brenner jeg røkelse og stikker strikkepinner gjennom en brosjyre fra Tele2. Hvis det ikke stopper snart er jeg redd jeg kommer til å gjøre noe drastisk.

My name is Fureflagellat, and I am gonna KILL BILL!

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

13 kommentarer

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.

  1. Atomica sier,

    juli 19, 2007 at 11:40 am

    Hva med å ikke se så mye på tv da, ta deg en tur i skogen i stedet, få ut litt frustrasjon…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. Stjordal1 sier,

    juli 19, 2007 at 11:44 am

    Jeg håper at du ikke blir fonærmet, men hadde det ikke vært bedre å sende dem en murstein som rekommandert post? Disse voodoo-greiene er ikke noe for oss sindige nordboere. En murstein, derimot.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. Fureflagellat sier,

    juli 19, 2007 at 12:14 pm

    Dessverre, jeg har ikke tid til å rote rundt i skogen så lenge jeg er opptatt med å se reklame på TV. Men takk for forslaget.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. Fureflagellat sier,

    juli 19, 2007 at 12:16 pm

    Jo, nå ble jeg dødelig fornærmet.

    Lurte jeg deg der? Ikke det, nei.

    Murstein har jeg dårlig med, men jeg har tilfeldigvis flere kvadratmeter brostein utenfor trappa. Kanskje jeg skulle ofre noen av dem?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. Catalyzator sier,

    juli 19, 2007 at 12:21 pm

    Må innrømme at jeg alltid har sett på den “small bills” fra tele2 som svært søkt…. dårlig og billig triks (’o') bokstavelig talt…..

    MEN… å må det kanske også nevnes at nesten all reklame er frastøtende i mine øyne. Kun ren opplysning er interresant.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. ARGUS37 sier,

    juli 19, 2007 at 12:25 pm

    KILL BILL! Det er jo et kort og fyndig slagord som Tele2 helt må ha oversett?

    Ja, for det er jo den “store BILL” som de må ta livet av! Og hvor mange sinnsrike metoder finnes det ikke for slik avretting?!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. Fureflagellat sier,

    juli 19, 2007 at 12:37 pm

    Du har rett i så mangt, Argus, også her. Dessverre (for Tele2) tror jeg faktisk at teleselskapet nutel har stjålet “kill bill”-konseptet allerede.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  8. Fureflagellat sier,

    juli 19, 2007 at 12:39 pm

    Jeg er heller ikke overbegeistret for reklame generelt.

    Nå har jo forresten Colgate kommet med en interessant “opplysningsreklame” der en tannlege uttaler seg om kariesangrep mens han peker på en overdimensjonert tanngard i plast. Kostelig.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  9. SissyFoss sier,

    juli 19, 2007 at 2:33 pm

    Jeg er 100% enig bortsett fra at det tok deg en stund før du syntes den var dårlig. Jeg har syntes den har vært dårlig hele tiden.

    Interessant det med røkelse og strikkepinner i bilde. Jeg trodde man måtte ha en dukke som symboliserte Tele2? Har du noen besvergelser som også sies. Det har jeg sett på TV at også er endel av å drive trolldom.

    Hm hva er drastisk? Jeg tror disse kjendisadvokatene er kjempeopptatte for tiden så tenk deg om flere ganger.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  10. Fureflagellat sier,

    juli 20, 2007 at 9:18 am

    Det er en mye utbredt misforståelse at man må ha dukker for å utøve voodoo. Brosjyrer og strikkepinner størrelse 2,5 holder i lange baner. Besvergelser trengs heller ikke, men lavmælte forbannelser er liksom med på å understreke alvoret, så spe gjerne på med det.

    Disse kjendisadvokatene har jeg ikke særlig til overs for. Jeg kommer nok til å føre min egen sak for en eventuell domstol.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  11. sizz sier,

    juli 27, 2007 at 1:27 pm

    Med det samme du er i det morderiske hjørnet; du kan ikke se om du finner Joker Nord-gjengen også! Det var morsomt i starten, men IKKE nå lenger!!!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  12. Stjordal1 sier,

    juli 31, 2007 at 7:42 pm

    Jeg melder meg bare på sånn litt fra sidelinja, og midt i ferien. (Det er enda nesten to uker igjen) Ettersom det er litt tungvint å dra med seg det digre stasjonære beistet av en pc, er jeg prisgitt fjerne og halvnære slektninger, som ikke fatter poenget med dette bloggeriet i det hele tatt. Disse fjerne og halvnære sletningene har min fulle sympati.

    Apropos reklame: Jeg syns at den synske jenta (fra femtitallet) i Telenor-reklamen er årets beste. Ædda bædda Tele2!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  13. Eivor sier,

    august 29, 2007 at 10:04 pm

    Helt enig med Stjørdal – den synske jenta er helt konge!!!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Comments are closed.

Tips oss hvis denne bloggen er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00