FrP rir igjen

av   september 26, 2006 at 8:37 am (politikk)

Jeg har bestemt meg for å være litt politisk på morgenkvisten:

Den muntre tullegjengen i FrP har kommet med nok et forslag som er egnet for skraphaugen. De vil ha folkeavstemning over innvandringsspørsmålet, etter modell fra Sveits (link under). Vel, Sveits har demokrati i praksis, og en helt annen tradisjon for folkeavstemninger enn Norge. En avstemning i Norge vil uansett bli rådgivende for politikerne.

Er virkelig 25 prosent av landets befolkning så blinde at de ikke ser hva FrP prøver å gjøre? Dette er en bevisst handling for å lokke regjeringen frampå og si noe slikt som at "dette er ikke mulig å gjennomføre på grunn av osv osv". Dermed står FrP igjen som det folkelige partiet med gode ideer, som regjerninga til stadighet sabler ned.

Eller, som jeg tolker det: et folkelig parti, javel, men med ideer som ikke er mulige å gjennomføre i praksis. Som ledd i en nøye planlagt taktikk slenger de ut slike forslag i hytt og pine for å få regjeringa til å framstå som surmaget og anti-FrP.

I krig og politikk er alt tillatt, men det er synd at så mange sluker agnet.

Hele saken.

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

44 kommentarer

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.

  1. Pellens sier,

    september 26, 2006 at 9:08 am

    Jag syntes det var en god ide å ha folkeavstemming. Men visse politiske retninger, troligen deg inkludert Fureflagellat, skulle väre alt for redd for en slik folkeavstemming.

    Kanskje FrP legger fram forslag som en del av den demokratiske prisessen i landet?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 9:14 am

    #1

    Vel, “den demokratiske prisessen i landet” sier meg ingenting. Hvis du mener “demokratisk prosess” må du få mene det. Personlig tror jeg de er sleipere enn som så.

    Utover det: Å si at noen er redd for en folkeavstemning gir ikke mening. Ja, man kan frykte utfallet av en slik avstemning, fordi man ikke vil like å få bekreftet at det faktisk finnes en overvekt av innvandringsfiendtlige mennesker i landet her, men man vil ikke være redd selve avstemningen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. Gefjon sier,

    september 26, 2006 at 9:23 am

    “Intet nytt under solen.”

    For det at FRPs forslag er rimelig vanskelig gjennomførbare, bør ikke overraske noen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. Ghote sier,

    september 26, 2006 at 9:30 am

    Det de også gjør ved å fremme et slik forslag er atter en gang å så tvil i befolkningen om innvandringsspørsmålet.

    Dette er en ikke-sak. Det finnes ingen grunnlag for at vi skal ha en folkeavstemming om dette temaet, men idiotene i FRP greier nå å la det fremstå som at dette faktsik er noe vi skal stemme over: altså de insinuerer at kanskje over 50% av norges befolkning er imot innvandring! Dette er råttent spill, og legitimerer anti-innvandringsholdninger med at: “men det er jo så mange som er imot…” Møkkaparti!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. Kjerstipus sier,

    september 26, 2006 at 9:32 am

    Og SV sin politikk er lett å gjennomføre?

    Regjeringen har jo ikke akkurat kommet med de smarteste sakene de selv heller…

    Er ikke vi ett demokrati på lik linje med Sveits? Hvorfor ikke ha folkeavstemming?

    Forskjellen på Frp og de røde er at Frp ikke er “politisk korrekte” men sier faktisk hva de mener om ting, hvorfor kan vi ikke hjelpe de som er her nå skikkelig med utdanning og jobb, så får vi åpne opp for ny innvandring på ett senere tidspunkt når situasjonen her har stabilisert seg?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. Ghote sier,

    september 26, 2006 at 9:37 am

    #5 Kjerstipus

    Fordi situasjonen i verden er akutt! Folk blir drept hver dag, folk sulter, folk har det for jævlig!

    Skal vi ofre disse fordi vi begynner å merke marginale problemer med integrering?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. Pellens sier,

    september 26, 2006 at 9:56 am

    hehe Ja…om diskussionen går på nivået med argumenter som “mökkaparti” takker jeg for meg i denna sammenheng. Er så trött av den typen sosialistiske utbrudd.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  8. Ghote sier,

    september 26, 2006 at 10:00 am

    #7 Pellens

    Haha. :) Skal du prøve å ekskludere meg fra debatten nå, på grunn av en og annen spissformulering? Dette var dårlig argumentasjon, Pellens.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  9. pjust sier,

    september 26, 2006 at 10:00 am

    Jeg trodde at våre politikere skulle stå som represententer for velgerne. Derfor må det være en fordel å få klarhet i hva velgerne mener om slike viktige temaer.

    En folkeavstemning vil derfor være en viktig demokratisk sak.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  10. Pellens sier,

    september 26, 2006 at 10:02 am

    Ghote: Det var ingen argumentering i det hele tatt. Det var bare for å si ifra hvorfor jeg avslutter diskusjonen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  11. Ghote sier,

    september 26, 2006 at 10:09 am

    #9 Pellens

    Tenkte egentlig å ikke kommentere denne, den faller på sin egen urimelighet, men ærlig talt: det du gjør med et slikt utsagn er å umyndiggjøre mitt innlegg på et helt urimelig grunnlag, og så velger du å heve deg over dette for å vinne et godt poeng. Og ja, jeg ser nå i ettertid at “møkkaparti” kanskje ikke var diskusjonen verdig, men en løs form trenger ikke nødvendigvis gjøre budskapet mitt noe mindre verdt.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  12. IkkeFrperMen sier,

    september 26, 2006 at 10:30 am

    Hvorfor er ett Ja eller Nei til EU ett viktigere spm for samfunnet enn hvordan innvandringspolitikk vi skal føre?

    Jeg mener personlig at vi bør ha en mer restriktiv innvandringspolitikk. Hvorfor? Bo noen år på værste østkant så tror jeg du vil skjønne.

    1. De ordentlige, arbeidsomme, flittige og lovlydige ikke vestlige som kommer til dette landet får rett og slett alt for dårlig oppfølgning. De får norsk kurs til de endelig besgynner å skjønne noe, men så er det slutt. Så er de nødt til å være avhengige av å bruke språket i hverdagen. For de av dere som aldri har bodd i utlandet langt fra skandinavia, så skjønner dere ikke hvor stor utfordring det faktisk er. Se på ett par universiteter i USA hvor normenn(eller generelt skandinaviere) er vel representert, så ser dere også hvor dårlig engelsk de lærer seg. Og det er tross alt vel motiverte og utdannede folk(får vi iallefall håpe). Vi mennesker er desverre slik at vi søker sammen med mennesker vi er like, og dermed ender vi opp sammen med folk som deler spåket vårt.

    2. Vi slipper tydeligvis inn en del dritt også. Hvorfor er det slik at de to gangene jeg har blitt utsatt for tilfeldig vold på byen så er det av ikke vestlige innvandrere? Hvorfor når jeg ber røykere innendørs på T-banestasjonen der jeg bor om å stompe røyken, så sier de vestilig “Unnskyld” og stumper røyken, mens ikke vestlige sier “Fuck you” og “Hold kjeft eller så dreper jeg deg”?

    1 og 2 er ikke nødvendigvis uavhengige, eller forskyldt av de innvandrende, men med mindre vi tar penger ett sted i budskjettet for å hjelpe våre nye landsmenn enten med språk, kulturopplæring eller psykologtimer(mange kan ha opplevd ganske ille ting under flykten fra ett totalitært regime eller krig).

    Så min vurdering er at hvis vi tar inn færre ikke vestlige innvandrere med samme budskjett som i dag, så kan vi kansakje integrere de bedre og redusere rasismen i samfunnet. Da flere vil se nytten av innvandrerene og ikke ulempene.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  13. sizz sier,

    september 26, 2006 at 10:34 am

    bra argumentert innlegg!! enig herfra! :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  14. J.G sier,

    september 26, 2006 at 10:47 am

    Dette er faenmeg det beste forslaget noe parti noengang har kommet med!!! Kjør på!!!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  15. arthur_park sier,

    september 26, 2006 at 10:50 am

    Hvis vi overlater til FrP å bestemme hvilke saker som kvalifiserer til folkeavstemning og ikke, hva skjer da?

    Jeg er for mer direkte demokrati. I Sveits møter man opp på torget og stemmer, det sies at det er flest menn som gjør det, fordi kvinner ikke helt har vent seg til å benytte stemmeretten de fikk i 1973.

    Hvis vi, røkla, skulle stemme i slike saker som har nasjonal interesse – så må vi sette oss inn i lover og konvensjoner fra FN, EU, menneskerettighetsdomstolen og fanden vet hvilke andre avtaler vi har signert på, slik at vi ikke stemmer i strid med de avtaler vi har gjort.

    Er vi klare for norges største voksenopplæringsprosjekt?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  16. Rune Berekvam sier,

    september 26, 2006 at 10:51 am

    Hmm. dette er jo rasisme av verste sort… (som om noe annet var å forvente av FRP).

    Dette betyr jo, i realiteten, at FRP ikke vil rette seg etter flyktningekvoten som FN setter.

    Og hva verre er så betyr det at hvis jeg (om jeg var leder i en bedrift) ikke kunne skaffe overkvalifisert arbeidskraft fra feks india, om Norge har tatt inn sine 1000 innvandrere allerede. Jeg måtte istedet lett etter en med en annen etnisk bakgrunn (er andregenerasjons invandrere fra Danmark lov?), som ikke har samme kvalifikasjoner som den indiske arbeideren.

    Videre er dette en legitimering av statsrasisme… heldigvis har vi fjernet paragrafen “jøder har ikke adgang til riket” fra grunnloven… hvordan vil FRP løse dette? Jeg foreslår:

    “mennesker med en annen hudfarge får bare komme til Riket om de ikke kommer sammen med familien og om de kan norsk (fortrinnsvis bokmål) FØR de kommer til landet. Riket tåler bare tusen ikke-vestlige i året”.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  17. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 11:07 am

    Hm. Artig å se at innlegget mitt (eller i første omgang FrP skaper så mye debatt). Jeg får bruke lunsjen her inne…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  18. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 11:13 am

    #4 fra Ghote

    Er enig i det du sier. Det er nettopp dette som er poenget med hele FrP sin politikk, at de snusker til seg stemmer ved å komme med slike forslag, bli hudflettet av andre partier, og deretter framstå som “syndebukker”.

    Noe lignende skjedde før jul i fjor, da FrP plutselig fikk sosial samvittighet og ville dele ut 1000 kroner til alle sosialklienter. Umulig å gjennomføre, selvfølgelig, pga. budsjett osv, men du verden så mange stemmer de fikk på det!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  19. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 11:22 am

    #5 fra Kjerstipus

    Jeg sier ikke at SV sin politikk er lett å gjennomføre. Jeg nevner faktisk ikke SV sin politikk i det hele tatt. SV – og regjeringen – har mange feil og mangler de også, men alt i alt har de en realistisk vinkling på saker og ting.

    Hvis vi skal være et demokrati i praksis, som Sveits, må vi stemme over det meste, om ikke alt. Til syvende og sist er det bare de spesielt interesserte som stemmer, og valgoppslutningen vil ligge rundt 40%. Ikke spesielt representativt for befolkningen.

    Mer om Sveits og demokrati:

    http://www.swissworld...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  20. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 11:32 am

    #12 fra IkkeFrPMEn

    Nå mener ikke jeg nødvendigvis at folkeavstemning er riktig metode for å avgjøre EU-spørsmålet. Når det er sagt mener jeg at et EU-medlemskap vil være langt mer omfattende og vil påvirke hverdagen til den enkelte langt mer enn hvorvidt det kommer 1000 eller 8000 ikkevestlige flyktninger til landet årlig.

    Norge står også helt klart foran utfordringer når det gjelder integrering av innvandrere. Jeg har selv hatt kontakt med en del av dem gjennom jobb, og det er ofte kommunikasjonsproblemer som kan føre til misforståelser, og sikkert også til fortvilelse og sinne blant innvandrerne. Derfor er det viktig at språkopplæringen er god.

    Jeg tror at integrering er viktig for å motvirke vold og andre negative, mindre alvorlige ting. Det er viktig at innvandrere er klar over at vi ofte har andre sosiale regler i Norge enn deres hjemland, på lik linje med at det samme er viktig for nordmenn i utlandet. Dette går rett og slett på å utvise respekt for andre mennesker og deres kultur. Integrering går ikke bare en veg. Vi nordmenn må også lære oss at vi i framtida vil være omgitt av ikkevestlige innvandrere.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  21. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 11:37 am

    #16 fra Rune Berekvam

    Fint innlegg med flere bra poeng.

    For øvrig litt artig å tenke på at FrP har mange velgere i Spania, der de har sin egen norske skole og har motforestillinger mot å integrere seg i lokalsamfunnet. I hvert fall er det det man får inntrykk av når man ser derfra på TV.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  22. Ole Sivert sier,

    september 26, 2006 at 12:33 pm

    Det skulle vært tak for lenge siden. Det som disse muslimene tilfører det norske samfunn er omtrent lik 0.De tar med seg den samme elendighet, som de rømmer fra, vi har kun importert kriminalitet. Vi har A/B gjengen med skyting og dreping,

    æresdrap, kjønnslemesting, imaner som ikke kan et ord norsk etter 10-15 år i landet, kvinnene får omtrent ikke gå ut av leilighetene, de skal ikke få lære norsk, tvangsekteskap, listen kan bli lang. Ikke alle muslimer er terrorister, men de som er det er muslimer.

    Når man kan gå slik av hengslende pga. noen tegninger, og hva paven har sitert,

    sier det nok.

    Det skulle vært slik at ved det minste sprell, så var det rett ut med hele familien. Jeg forstår godt at man ikke vil invandrer regnskap, de 2,5 milliardene i sykelønnsord. hade blitt små. Invandrerne har sugerør i statskassen

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  23. MorHubro sier,

    september 26, 2006 at 12:43 pm

    Her er jeg 100 % enig.

    FRP er et parti uten ryggrad og moral.

    Utspekulerte lokkeduer.

    Et _skammelig_ parti!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  24. Gabriel sier,

    september 26, 2006 at 12:57 pm

    Hva godt tjener det å være politisk korrekte, hvis vi ender opp med en by som Sverige har, hvor svensker blir kjeppjaga ut av byen? Hva godt tjener det hvis innvandrere ikke får god nok opplæring og integrering til at dem kan få seg jobber pga norskkunnskaper? Hvor mange har ikke hørt om rasisme, fremmedfrykt og blind vold; Hvor tror folk at slike tanker og handlinger kommer fra, kan det tenkes at det er desperasjon, mangel på forståelse, e.l. som kan være grunner til dette??? Er det virkelig så vanskelig å innse at det ALLTID kommer til å være fattige på denne jord, at det ALLTID kommer til å dø mennesker pga kriger, religionsmeninger, fattigdom, nød, osv. Poenget med dette er at det eneste som faktisk funker, er å si og mene noe som automatisk blir stemplet som rasistisk, bestialsk eller umenneskelig. Den setningen og meningen er; Darwins evolusjons teori, survival of the fittest. Noen må dø for at andre skal overleve. -Kall meg hva dere vil, men jeg har ikke lyst på slike tilstander i Norge:

    http://www.vg.no/pub/...

    -d.v.s. ville kriger, rasehat, religionshat, represalier og tilfeldige meningsløse drap.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  25. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 1:11 pm

    #22/24

    OK, jeg sletter ingen innlegg, ytringsfriheten lenge leve. Men disse holdt faktisk på å gå i søpla.

    Forresten, Gabriel: jeg tror du må oppdatere deg litt på Darwin. Å si at noen må dø for at resten skal overleve er mildt sagt lemfeldig omgang med den gamle mester.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  26. Gabriel sier,

    september 26, 2006 at 1:27 pm

    #25

    OK, jeg kan se poenget der, og beklager det. Det kunne sies på en annen måte. Poenget er at uansett hva vi gjør, som helhet eller enkeltindivid, så vil vi aldri kunne avskaffe urettferdighet, eks; Avskaffingen av mobbing på skolen – Bondevik. Jeg er klar over at vi som bor i Norge har det bedre enn vi hadde trengt å ha det, men hva skjer hvis det ikke er restriksjoner? Det er så mange som er i nød i verden at selv ikke oljemilliardene kan redde alle. Det er kalde harde fakta.

    Poenget mitt er at vi lever ikke i utopia, og vi kommer heller aldri til å gjøre det. Det beste vi kan gjøre er å ta vare på så mange som mulig, men det betyr at vi påtar oss en forpliktelse. Ikke bare ovenfor dem som bor her og bidrar, men også til dem som ønsker inn og ønsker å bidra. D.v.s. Hvis Norge går til Helvete, hva gjør vi da??

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  27. erik swanberg sier,

    september 26, 2006 at 1:45 pm

    denne saken handler jo ikke om hvordan frp kjører sitt politiske spill! jeg driter i frps politiske spill. det er jo ikke partiene vi i praksis stemmer på men ideene og sakene deres! DET er nhundrevis av grunner til at partiene med flertall i regjeringen ble valgt. og det er ikke sikkert at folket stemte regjeringen vi har i dag etter invandringspolitikken! la de vekt på alt mulig annet rart er det veldig sannsynlig at innvandringspolitikken ikke går den veien NOEN norske statsborgere vil ønske! jeg bor i en liten by som halden, i østfold men kjenner alikevel et hundretals mennesker. og alle de vil ha stregnere innvandringspolitikk! og det er ingen garanti for at regjeringspartiene vil gjøre noe med dette! derfor vil jeg bidra selv! så blri invandringspolittikken sånn folk vil og ikke sånn partiene gjør for å se bra ut og bli valgt igjen i neste valgkamp! *frustrert*

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  28. folkelig sier,

    september 26, 2006 at 2:00 pm

    Jeg syns dette er en så viktig sak at jeg oppriktig støtter Frp i kravet til en folkeavstemning! Det er helt klart et av de viktigste spørsmålene folket bør ta stilling til så fort som mulig.

    Vi må tenke på framtidige generasjoner, og det gjør vi ikke ved å tillate innvandring i dette omfang vi har nå.

    Med globaliseringen har avstandene minket både fysisk og mentalt. Jeg foretrekker å besøke folkene der de etnisk hører hjemme. Det er jo dette som gjør at vi liker å reise til fjerne strøk – oppleve annerledesheter! Jeg tror at det samme gjelder for mange som kommer hit til Norge også! De vil oppleve en kultur som de ikke ser hjemme. I Norge må vi ta vare på norskheten, den kan forsvinne i raskere takt om vi kopierer “smeltedigeltanken” fra andre land. Det er stor risk for fremtidige etniske motsetninger. Det er ingen grunn til å gamble med det! Vi må stimulere til vekst i den 3 verden og lage hjelpestasjoner og mottak i nødområder der potensielle innvandrere finns. Folk vil alltid klare seg bedre i den kulturen de kjenner, der de er oppvokst.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  29. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 2:15 pm

    #26 fra Gabriel

    Det var andre toner, og du har helt klart et poeng. Det er viktig å innse at det alltid vil være nød i verden. Og det er viktig å hjelpe, og de som kommer hit må tas vare på. Dessverre ha jeg ikke et godt svar på hva som er best måte å gjøre dette på, men integrering og tilbud om en meningsfylt hverdag med jobb osv. er viktig.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  30. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 2:30 pm

    #28 fra Folkelig

    Jeg kan ikke si meg uenig i at det er viktig å hjelpe folk der de er. Paradokset er at FrP ønsker å senke u-hjelpbudsjettet og samtidig minke innvandringen:

    http://samfunn.cappel...

    Jeg er også tilhenger av at norsk kultur skal opprettholdes, men vi må innse at vi lever i verden og må tilpasse oss deretter. Selvfølgelig kan vi spise kokt torsk og kjøttkaker annenhver uke, men taco er godt det også (for å ta en banal lignelse). Derfor må vi ta i mot de som trenger det mest.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  31. Ernst Thomas sier,

    september 26, 2006 at 2:34 pm

    Frp har helt rett. Slik få folket bestemme og ikke de små politikergrupperinger som drar i alle rettninger og skaper unødvendige diskusjoner. Det er folkeavstemmning som er det eneste riktige da det er folket som bestemmer. Folkets vilje vil da ha en tellende effekt i stede for en klagende effekt.

    Dette er demokrati.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  32. MrZews sier,

    september 26, 2006 at 3:45 pm

    Stå på FRP, jeg har selv ment lenge at vi burde hatt folkeavstemming angående Innvandring, og ja andre vesentlige avgjørelser for landet. Det er folket som bestemmer hvem de vil leve med ikke noen idiotiske sosialister som tror på Ideologier, og at det de mener er det rette. NEVN et land som har flere kulturer der alt går bra. De fleste kriger starter på grunn av Kommunister og religiøse fanatikere! Koreakrigen, Vietnamkrigen, krigen i Afganistan, Krigen i Bosnia, Cubakrisen osv osv. Alt skyldes disse JÆVLA Kommunistene(Sosialistene) og religiøse fanatiker som sikler etter å ha MAKT. Jeg hater kommunister/sosialister og religiøse! Møkka folk!

    Vi kan til en hver tid bryte/endre avtaler. Hva FN mener gir jeg en Lang faen i. FN er like korrupt som alle andre organisasjoner fylt med sosialister.

    Hvorfor skal vi gi støtte til uland som jobber i mot oss? Hvis det er noen som ønsker å gi støtte til negerland eller muslim land, så får det være på privat basis, vi trenger ikke å la skattebetalerne lide. Mange i dette landet har også dårlig råd. Skatt er ment til å løse felles goder/behov som folket trenger, ikke hva andre trenger. Det er stort sett personer som eier mye fra før som synes det er greit å gi til de fattige, de andre burde slippe. Du som har så lyst til å hjelpe andre kan gjøre det gjennom de flere 1000 organisasjoner som lever av din bistand. Ja hjelpe organisasjoner er blitt en INDUSTRI. Og det er stort sett korrupte, maktsyke sosialister/kommunister som sitter i posisjoner i disse organisasjonene. Jeg blir Kvalm!!!

    Alle vet vi at sosialister/kommunister ikke ønsker at folket skal ytre seg. Slik har det alltid vært. Møkka folk!!!

    Fureflagellat, du er en/ei møkka mann/dame!!!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  33. sjalle sier,

    september 26, 2006 at 3:58 pm

    FrP frontet lederen sin i gårsdagens Babloid. Patetisk er det eneste jeg kan si om innsatsen hennes. Mens resten av panelet snakket sammen satt merra og kauket på mantraet sitt: “mer pollti ! mindre innvandring !”. Tanketomt svada som utrolig nok slukes rått av folk som hadde fått livsvilkårene sine betraktelig vingeklippet hvis denne jallagjengen slipper til.

    Jeg sier det igjen; hvis FrP havner i regjeringsposisjon så vil vi få oppleve vår første riksrett på mange mange år, og kanskje litt voldtekt og sånn på stortingsdassen, pluss tjuvsmeller fra FrP’ere i salen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  34. Erkebergenser sier,

    september 26, 2006 at 4:41 pm

    FrP-forslaget demonstrerer først og fremst at FrP er et parti av og for den rene berme.

    Sveits er et eksemple på et land befolket av små FrP-liknende troll som er seg selv nok. Sveitsere kan faktisk ha problemer med å få oppholdstillatelse i Norge. Vi har hatt flere tilfeller der sveitsere med doktorgrader i IT-fag eller bioteknologi blir hevet ut – rett og slett fordi de er sveitsere. Som ikke EØS-land er det deres lodd. Trollpakk!

    Og det er kanskje det FrP-nordmenn ønsker – sånn at vi nordmenn – som desperat mangler arbeidskraft – skal være sikker på at vi ikke får lov til å hente kompetanse utenfra? Da får selv FrP-erne en sjanse i arbeidslivet…

    Men det er ingen grunn til å legge kunnskapsintensiv industri til Norge. Da får vi heller sende kapitalen ut til feriesteder i Spania, så lenge oljen varer.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  35. MrZews sier,

    september 26, 2006 at 5:11 pm

    Dere er patetiske som ser ned på FRP, jeg vet av mange som er utdannet i økonomi, og som stemmer FRP. Disse folka ønsker kun norges, og deg og meg best. Med FRP og markedsøkonomi bedres økonomien til landet, og vi kan få råd til mere og bedre samfunnsgoder, akkurat det samme som sosialistene ønsker å gi folket, men med økonomisk dekning, og på andre prinsipper.

    Vi slipper dette jævla byråkratiet som kun er besatt av maktsyke Psykopater uten utdannelse.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  36. MrZews sier,

    september 26, 2006 at 5:13 pm

    Jeg forstår at Sosialister er redde for hva som kommer til å skje…. Ikke redde for at landet skal gå dårlig, men redde for å miste makt, inflytelse og penger!

    Jeg ønsker det beste for Landet, og det er jeg sikker på at FRP også ønsker.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  37. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 7:18 pm

    Jeg startet på et lengre innlegg som svar til Mr Zews, men siden det er vanskelig og nytteløst å argumentere mot slike innlegg kuttet jeg det ut.

    I stedet foreslår jeg at alle leser innlegg 32, 35 og 36, som faller gjennom på grunn av sin egen barnslige språkbruk og personangrep. Hvis dette er dekkende for meningene og holdningene til den jevne FrP-velger står det virkelig verre til enn jeg trodde i utgangspunktet.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  38. Fureflagellat sier,

    september 26, 2006 at 7:22 pm

    #33 fra sjalle

    Gentleman som jeg er avstår jeg fra språkbruken din, men utover det er jeg enig. Kunne vært artig å se FrP i regjeringsposisjon. Tenker det er en og annen i partiet som blir svett i armhulene hvis de plutselig en dag får statsministeren og de må stå for det de lover.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  39. antiterro sier,

    september 27, 2006 at 2:54 am

    #35 komentar fra Mrzews

    du lille greske gud, FrP er selfølgelig det mest lojale partiet her i landet, men det du sier at vi kan få en bedre økonomi, hee, vel ta en titt i historiebøkene å se om det noen gang er registrert et land med bedre økonomi enn norge, svaret er altså NEI! uansett om vi tjener oss opp til det dobbelte av det norge har på bok nå, så kommer det ikke til å bli noe flere samfundsgoder og bedre levestandar i det landet her, og det pga at jo bedre økonomi vi har, jo ferre goder har vi, det landet her kutter ned på ALT som finnes innenfor riksgrensa, og det som værre er, ikke en dritt blir brukt på samfunnet. eks. de som har bil betaler vei avgift på ca.2500kr i ÅRET! du kan jo tenke deg hvor mye som faktisk blir brukt på veier!! og oppå veiavgifta har vi faktisk de forbanna bomstasjonene, og da må vi jo selfølgelig betale MERE vei avgift. virker jo utrolig logisk. tar du e6 oppover i norge så må du jo opp med lommeboka føre du får lagt inn siste giret. meninga med veiavgift er å faktisk BRUKE pengene på VEIEN og IKKE sette de på bok! og du ser jo på veiene i norge at de faktisk ikke blir brukt til det.

    jo mere penger den norske stat får satt på bok, jo lavere blir standaren, de klarer å få satt avgifter på alt om dagen, og det betyr mindre penger på enkeltpersoner og lavere levestandar.

    Lev mens du kan ikke fordi du må! Staten lever på deg, men du får minimalt igjen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  40. MrZews sier,

    september 27, 2006 at 11:30 pm

    39

    vel ta en titt i historiebøkene å se om det noen gang er registrert et land med bedre økonomi enn norge, svaret er altså NEI!

    Et godt poeng du kommer med her, men at staten er ”rik” og gjeldsfri bety ikke så mye så lenge alt annet i landet går til helvette. Akkurat som du påpeker videre. Noe annet er også det faktum at Norge sender masse penger ut av landet i bistand. I tilegg er det slik at vår regjering er en Ideologisk regjering som ønsker at vi skal gå lengre mot venstre(Kommunisme). Regjeringen har selv sagt at de ønsker å kutte i vårt forbruk. Dette kan for eksempel gjøres ved å ikke vedlikeholde veiene, som igjen fører til større slitasje på bilparken, som igjen fører til større transportkostnader, som igjen fører til økning av priser på goder og tjenester, som igjen fører til at nissen Ola Norman ikke har mulighet til å kjøpe 2 TVer men må nøye seg med 1, som igjen fører til at produsentene tjener mindre penger, som igjen fører til at arbeidstakerne ikke får økt lønninger i takt med prisøkning, eller at noen blir sagt opp, som igjen gjør at Norges befolkning får mindre kjøpekraft, som igjen fører til at vi forbruker enda mindre, og enda flere får mindre lønn, eller blir oppsagt.

    Den økte strømregningen er også et resultat av hva regjeringen ønsker, nemlig mindre forbruk. Det er faktisk slik at 80 av kraftleverandørene i dette landet er eid av det offentlige, dvs kommune, fylke og stat. Kraftleverandørene går med dundrende overskudd, og gjett hvem som får penga? Og gjett hvem som må betale mer? Ja det er det private som blir rammet, både privat industri med arbeidsplasser og private hus og hjem. Alle vet hva som skjer når kjøpekraften minker? Da minker forbruket, og da minker også inntektene til det private, som igjen gjør at de må kutte ned på kostander, som ofte er lønn, akkurat som nevnt ovenfor. Når nå ingen tjener penger, så blir det også mindre skatteinntekter til staten, som igjen må øke skattene, som igjen fører til at vi må betale mer skatt. Og slik går den ideologiske drømmen om kommunisme i oppfyllelse fordi flere blir ansatt i staten. Men hva med statens strømregninger? Vil ikke de også øke? Jo statens strømregninger øker, men dere må huske hvem som pøser penger inne i de offentlige budsjetter. Skoler, sykehus, brann, politi osv får tilbake pengene uansett. Det gjør ikke det private.

    Vår regjering har et mål om å rassere det private, alt skal være Statseid, dette må folk snart forstå. Det er her snakk om små skritt i retning Kommunisme. Hadde SV som faktisk er for væpnet revolusjon forandret vårt land til en kommuniststat over natten så ville det blitt oppstandelse, derfor gjøres dette med små steg. Gerd Liv Valla er ”tidligere” Kommunist, og hun sitter i Både LO og AP, bekymringsverdig.

    ——

    Mulig sykelønns kaoset delvis var et strategisk spill, for å vise at Valla ikke alltid er enig i AP og at hun og AP sitter på hver sin side av bordet. Vi vet jo alle at LO og AP har hatt mye oppmerksomhet rundt samarbeidet deres. Dette blir uansett bare fabuleringer fra min side, men vi skal ikke se bort i fra muligheten, vi vet alle har inne på bloggen at mennesker stort sett er et kveg som følger alle andre og glemmer fort. Så sykelønnsskandalen er snart GLEMT!!! Men jeg glemmer den ikke!!!!

    Vår regjering trakaserer oss!!!! Jeg finner meg ikke dette lenger!!! Og det burde ikke resten av folket gjøre heller!!!!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  41. Fureflagellat sier,

    september 28, 2006 at 8:19 am

    #40

    Nei vel, da får du stemme på et annet parti enn de som sitter i regjering ved neste valg.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  42. alunke sier,

    september 28, 2006 at 3:33 pm

    #40

    Vet ikke om du har fulgt med på været i sommer og høst, eller nyhetene for den saks skyld – de høye strømregningene stammer vel helst fra at vannlagrene er rimelig tomme etter årets tørke… Akkurat den kan du vel ikke tillegge regjeringa?

    Foreslår at du flytter til Spania. Der slipper du å bruke masse penger på strøm, maten er billig og jeg har en liiiiten mistanke om at du vil finne en god del likesinnede der nede.

    Lykke til ved neste valg…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  43. ryllik28 sier,

    oktober 3, 2006 at 3:04 pm

    #40

    Det er noen få ganger i livet man opplever en slags følelse av “klarhet”, et øyeblikk hvor man ser alle forbindelses-linjene mellom mikro og makro, hvor man oppnår total innsikt i hvordan ting henger sammen!!

    Din utredning av sammenhengen mellom sosialistenes politiske agenda, og de endelige konsekvenser av denne, var ikke bare sinnrik, men rent nær vakker!!

    Detta var hiven!!

    Jeg er paff av glede og beundring, og vil straks melde funnet av en stor ny økonom til den svenske nobelkomitteen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  44. Jan Erik sier,

    oktober 4, 2006 at 1:20 am

    Stå opp og kjemp landsmenn!!!

    Det er på tide at det norske folk våkner opp. Arnulf Överland skrev et dikt “Du må ikke sove”. Det illustrerer situasjonen i Norge i dag på en glimrende måte. Eller hva med “allt hva fedrene har kjempet, mödrene har stritt”. Det er nå vi må sette en stopper for innvandringen för det er forsent. Tenk på alt våre foreldre, besteforeldre, olderforeldre har ofret for at vi skal leve i et fritt land.

    Om 50 år vil 2 millioner våre innbygere väre ikke etniske nordmenn. Om 100 år er vi en minoritet i vårt eget land, og da har våre kjäre sosialister importert “Libanon” til Norge. Jeg oppfordrer alle til å tenke på barn og barnebarn og våre etterkommere til å gjöre noe med det. Jeg tror nemlig ikke at vi önsker en muslimsk stat i Norge for våre etterkommer. Da kan ihverfall feministene på venstresiden se langt etter likestillingen.

    Til alle Dere femistiske sosialister som alikvel vil ha alle disse innvandrere inn i landet har jeg bare en ting å si til. Dra til krig og elendighet i Araberverdenen eller Afrika, gift dere med en muslim og opplev det selv på kroppen.

    Med Vennlig hilsen

    En som ALDRI stemmer AP mer.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Comments are closed.

Tips oss hvis denne bloggen er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00